شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۹:۲۸

کارشناس شرکت ملی حفاری ایران ششمین اختراع خود را ثبت کرد
ایران دریلینگ: یکی از کارشناسان آزمایشگاه سیال مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران موفق به ثبت شش اختراع در اداره ثبت اختراعات و مالکیت‌های صنعتی ایران شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس زهره سمساری در این‌باره توضیح داد: از جمله این اختراعات ساخت دستگاه سنجش دما در چاه‌های حفاری است که در سال جاری به ثبت رسید. وی گفت: این دستگاه در جشنواره منطقه‌ای بنیاد ملی نخبگان که اوایل دی ماه گذشته به میزبانی استان خوزستان در اهواز برگزار شد در شمار یکی از 16 طرحی بود که از میان 270 طرح ارائه شده به این جشنواره انتخاب گردید. سمساری همچنین به دستیابی به فرمولاسیون یک نوع چسب با قابلیت استفاده در آزمایشگاه‌های صنعتی و زمین‌شناسی اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های این چسب که آماده تولید تجاری است و امسال ثبت اختراع شد، خاصیت ضد آب و عدم تاثیرگذاری بر ساختار مولکول آن می‌باشد.

عضو بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: تولید چسب فوری خمیری ZMBS و چسب ژلاتینی غیر قابل حل در بنزین و مواد شیمیایی که در لوله‌های نفت و گاز کاربرد دارد و ماده محافظ و پوشش دهنده M-Z پلی استایرن در برابر آتش، حرارت و واکنش با مواد آلی و معدنی مورد استفاده در صنعت ساختمان و کشتی‌سازی و ماده مطبوع کننده و تصفیه کنندهs.c.a  برای برطرف کردن بوی موادی که منشاء شیمیایی داشته باشد از دیگر  اختراعات وی است که در سال 89 موفق به ثبت آنها شده است. وی که دارنده مدال برنز مسابقات و جشنواره جهانی تخصصی اختراعات در سال 90 در استکهلم سوئد، مدال نقره مسابقات و جشنواره بین‌المللی تخصصی اختراعات شیمی در لهستان و مدال نقره اولین المپیاد ملی مخترعین و مبتکرین دانشگاه آزاد اسلامی است، از مساعدت‌های مدیرعامل، فرمانده وقت پایگاه مقاومت بسیج و مسئول بسیج بانوان شرکت قدردانی کرد.


  کد خبر : 892
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :